Najpopularniejsze modele Fiata w Polsce

Starsi kierowcy mogą pamiętać, że kilka dekad temu najpopularniejszym modelem Fiata w naszym kraju – i zarazem najpopularniejszym modelem samochodu – był Fiat 126p. To właśnie dysponujący zaledwie 24-konnym silnikiem „Maluch” zmotoryzował polskie społeczeństwo. Ale na drogach łatwo było dostrzec także „Dużego Fiata”, czyli Fiata 125p. Fiatami 125p jeździła nawet milicja oraz pogotowie. W latach 90-tych pojawił się Fiat Cinquecento, uznawany za następcę „Malucha”, a później Fiat Seicento, który w latach 1999-2002 był najlepiej sprzedającym się modelem samochodu w Polsce. Dziś wciąż jeszcze widok Seicento nie stanowi czegoś wyjątkowego, ale znacznie popularniejsze są inne modele Fiata.

Fiat Punto

Dostępny w salonach Fiata od 1993 roku następca Fiata Uno to pierwszy samochód wielu Polaków, którzy często także za kierownicą tego modelu uczyli się prowadzenia auta i zdawali egzamin na prawo jazdy. Produkowany we Włoszech i w Polsce samochód doczekał się czterech generacji. Podstawowy typ nadwozia Fiata Punto to hatchback, trzydrzwiowy lub pięciodrzwiowy, ale pojawiły się także trzydrzwiowe vany, a pierwsza generacja miała nawet dwudrzwiowe kabriolety.

Fiat Panda

To samochód ze znacznie dłuższą historią niż Fiat Punto, jego produkcję rozpoczęto bowiem już w 1980 roku. A aż do roku 2003 z taśm fabrycznych schodziła pierwsza generacja Fiata Pandy, która przeszła jednak szereg liftingów. Później pojawiły się jeszcze Fiat Panda II i Fiat Panda III. Panda to także hatchback, kiedyś trzydrzwiowy, w nowszych generacjach pięciodrzwiowy. Produkowany już tylko we Włoszech.

Fiat Bravo

Produkowany w latach 1995-2001 i 2007-2014 to kolejny hatchback, jednak większy niż modele wspomniane wyżej. W swojej pierwszej odsłonie był następcą Fiata Tipo i trzydrzwiową odmianą modelu Brava. Później stał się już autem pięciodrzwiowym. Ciekawostka: to właśnie na tym modelu po raz pierwszy pojawiło się nowe, czerwone logo Fiata, nawiązujące do symboli sprzed kilku dekad.