Jak wygląda likwidacja szkody w trybie bezgotówkowym?

W przypadku wystąpienia szkody komunikacyjnej poszkodowany ma dwie możliwości jej likwidacji – kosztorysową oraz bezgotówkową. Ta druga cieszy się w ostatnim czasie dużą popularnością. Jak wygląda likwidacja szkody w trybie bezgotówkowym? Kiedy warto skorzystać z takiej formy naprawy? Spieszymy z wyjaśnieniem.

Tryb bezgotówkowy, czyli warsztatowy

Likwidacja szkody w trybie bezgotówkowym nazywana jest inaczej naprawą warsztatową czy serwisową. Polega ona na oddaniu samochodu do wybranego warsztatu. Pracujący tam specjaliści zajmują się naprawą pojazdu i to oni wystawiają fakturę ubezpieczycielowi sprawcy. Po stronie serwisu leży także odebranie uszkodzonego samochodu od klienta. Poszkodowany nie zajmuje się więc żadnymi formalnościami ani nie kontaktuje się z ubezpieczalnią. Po naprawieniu szkody jest informowany o możliwości odbioru auta. Odjeżdża z warsztatu w pełni sprawnym samochodem. Wybierając miejsce naprawy, warto wybierać dedykowane serwisy, na przykład takie jak serwis Mitsubishi w Krakowie.

Kiedy warto zdecydować się na naprawę w trybie bezgotówkowym?

Likwidacja szkody w trybie bezgotówkowym to najczęstszy wybór właścicieli nowych pojazdów, którym zależy na naprawie z użyciem oryginalnych części, zwykle w autoryzowanym serwisie danej marki. Jest to niezwykle wygodne rozwiązanie także dla zabieganych osób, które nie mają ochoty samodzielnie kontaktować się z ubezpieczycielem sprawcy oraz czekać na wycenę i przelew, aby naprawić samochód. Zdarzyć się bowiem może, że komunikacja z danym towarzystwem ubezpieczeniowym nie będzie przebiegać sprawnie, a sama wycena będzie rozciągnięta w czasie. Z napraw bezgotówkowych często korzystają też przedsiębiorcy.